Sven (11) uit Aalden zamelt in zijn korte broek geld in voor KiKa. 'Weer of geen weer, dat maakt me niet uit'.

16-12-2024 16:44

 

 

De 11-jarige Sven Lanting uit Aalden wil deze week met de actie KiKa Korte Broek aandacht vragen en geld inzamelen voor kinderen met kanker.

De 11-jarige Sven Lanting uit Aalden wil deze week met de actie KiKa Korte Broek aandacht vragen en geld inzamelen voor kinderen met kanker. 

Foto: Jansje Brands.

 

 

 

 

 

De blote benen van Sven Lanting zijn deze week geld waard. De 11-jarige Aaldenaar doet mee aan de actie KiKa Korte Broek. Hij loopt een hele week in zijn korte broek en daarmee probeert hij zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de stichting KiKa (Kinderen Kankervrij).

 

„De uitdaging is natuurlijk dat dit niet midden in de zomer is met lekkere temperaturen, maar in december, waarbij het buiten koud en de kans op slecht weer heel groot is”, vertelt Sven.

 

Al langer liep hij rond met het idee om zich in te zetten voor het goede doel. Maar op wat voor manier doe je dat als 11-jarige? En waar voel je je dan goed bij? Onlangs op een koude zaterdagochtend tijdens een jeugdwedstrijd van Sweel JO-12 in Zweeloo, tipte een voetbalmoeder de ouders van Sven over deze actie van KiKa.

 

Sven gaat deze week, tot en met vrijdag 20 december 2024, in een korte broek op pad. „Weer of geen weer, dat maakt me niet uit.” De leerling van groep 8 fietst de hele week naar cbs De Schutse in Aalden. ,,In de pauze lekker buiten spelen en na schooltijd voetballen met mijn kameraden of de pony’s van de familie Lanting voeren, de hond uitlaten en boodschappen doen. Uiteraard doe ik alles in korte broek.”

 

 

Onderzoeken naar alle vormen van kinderkanker:

Stichting KiKa financiert onderzoeken naar alle vormen van kinderkanker. Niet alleen om de overlevingskansen te verhogen, maar ook om de kwaliteit van leven te verbeteren. Veel kinderen met kanker krijgen te maken met ernstige klachten door de behandelingen, klachten die ook op langere termijn impact hebben.

 

Speciaal voor deze actie zijn op Facebook en Instagram pagina’s aangemaakt om het bereik van deze actie zo groot mogelijk te maken.

 

 

 

Bron: www.dvhn.nl