KiKa wint eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen.

23-03-2025 10:16

 

 

KiKa wint eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen

 

 

 

De commercial ‘Moeder’ van Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) wint de felbegeerde publieksprijs Ster Gouden Loeki. De prijs wordt uitgereikt aan de meest geliefde en beste commercial. Voor het eerst in 30 jaar maakte goede doelen kans op deze prijs in een eigen categorie.

 

Dit jaar voegde Ster voor het eerst de categorie goede doelen toe, naast de welbekende Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki. Vijf goede doelen, waaronder KiKa, maakten kans. Uiteindelijk is het de commercial ‘Moeder’ van KiKa die door het publiek het meest gewaardeerd wordt.

 

Jakolien van Eijk, algemeen directeur van KiKa, is trots en blij. “De nominatie was al een geweldige erkenning, maar de prijs dan ook nog winnen is echt fantastisch. Het vergroot de zichtbaarheid van ons doel: Ieder kind kankervrij. En dat is hard nodig, want nog steeds overlijdt in Nederland elke drie dagen een kind aan kanker. Dat mogen we nooit accepteren en daarom blijven we doorgaan. Ik ben heel blij dat Ster met de nieuwe categorie goede doelen ook de komende jaren een podium blijft geven.”

 

 

Bekijk hier de commercial.

 
 
 

Laat kinderdromen uitkomen:

De commercial ‘Moeder’ is een van de vier commercials van KiKa, gemaakt in samenwerking met Joe Public. Met deze campagne laat KiKa zien dat dankzij onderzoek steeds meer kinderen met kanker de dromen over hun toekomst – als moeder, brandweervrouw, voetballer of danser - waar kunnen maken. Maar helaas is dat nog niet voor alle kinderen vanzelfsprekend. Daarom is onderzoek zo hard nodig.