Ruim 6.480 nachtjes slapen in de Ronald McDonald Huizen dankzij gasten McDonald's.
Ruim 6.480 nachten slapen voor ouders, broertjes en zusjes van zieke kinderen in de veertien Ronald McDonald Huizen. Dat is de opbrengst van de jaarlijkse Donatiecampagne in alle restaurants van McDonald's in Nederland. Dit mooie resultaat werd volledig opgebracht door alle gasten die in de maand december 50 cent doneerden bij hun bestelling.
Marja van Bijsterveldt, directeur van het Ronald McDonald Kinderfonds, en Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald's Nederland
Naast de jaarlijkse donaties vanuit McDonald's Nederland en haar Franchisenemers wordt tijdens de Donatiecampagne aan gasten gevraagd een donatie te doen. "We vinden het hartverwarmend dat zo veel gasten positief hebben gereageerd en 50 cent hebben gedoneerd. Alle donaties samen tellen op naar een geweldig bedrag van € 388.832,-, wat neer komt op zo'n 6.480 nachtjes extra slapen in de Ronald McDonald Huizen. Graag bedanken wij al onze gasten voor dit mooie resultaat en de steun die zij samen met ons bieden aan het Ronald McDonald Kinderfonds!", zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald's Nederland.
McDonald's: betrokken partner van het Kinderfonds:
Als familierestaurant weet McDonald's als geen ander hoe belangrijk het is dat ouders en kinderen speciale momenten met elkaar delen, vooral momenten die impact hebben op het hele gezin. Daarom is McDonald's sinds 1982 partner van het Ronald McDonald Kinderfonds. In elk bestuur van de veertien Ronald McDonald Huizen zit een Franchisenemer van McDonald's. Zij staan de verschillende Huizen bij met hun lokale kennis en ondernemerschap. Daarnaast zijn er vele McDonald's medewerkers actief als vrijwilliger in een Huis en worden er door Franchisenemers verschillende lokale fondsenwervende initiatieven georganiseerd.
Het Grote Familie Voorleesboek:
Om als ouder(s) en kind samen weg te kunnen dromen en even niet te denken aan ziek zijn, heeft McDonald's speciaal voor de Donatiecampagne Het Grote Familie Voorleesboek uitgebracht. Het voorleesboek bestaat uit negen korte 'droomverhalen' die bedacht zijn door de populaire band MainStreet, tv-kok Hugo Kennis, kinderpopster Dirk Scheele, tv-presentator Klaas van Kruistum, tennisspeler Jacco Eltingh, actrice en presentatrice Yvonne Coldeweijer, zangeres Tyra Wiertz, bekend paardenliefhebber Jesse Drent en natuurlijk Ronald McDonald Kinderfonds-ambassadeur Yvon Jaspers.
Inmiddels zijn er ruim 240 exemplaren verkocht.
Het Grote Familie Voorleesboek blijft verkrijgbaar via https://www.wehkamp.nl/specials/kinderfonds/ voor slechts € 10,-
De volledige opbrengst van het boek gaat naar het Ronald McDonald Kinderfonds.
Bron: www.kinderfonds.nl