Campagne KWF keert zich tegen tabaksverleiding van kinderen.
Auteur: Michael van Os van Reclamewereld.blog.nl
De tabaksindustrie verleidt kinderen elke dag bewust, beweert KWF Kankerbestrijding ter begeleiding van haar nieuwe 'Eigenlijk best gek, hè!? anti-roken campagne: https://www.kwf.nl/preventie/roken-en-kanker/Pages/default.aspx?icmp=home_bestgek_high1 (zie bijgaande buitenreclame-uiting in een tramhokje). "En met succes: dagelijks raken 100 kinderen verslaafd. KWF wil dat dit stopt. Zolang wij sigaretten normaal vinden, vinden onze kinderen dat ook. En is de kans groter dat ze beginnen met roken." Kinderen zijn relatief makkelijk te verleiden. De tabaksindustrie springt hier op in, aldus KWF. Hoe dit gebeurt lees je hier zeggen ze. "KWF wil dat dit stopt. We willen de Tweede Kamer ervan overtuigen dat de volgende maatregelen nodig zijn:invoering van eerlijke sigarettenpakjes; pakjes minder aantrekkelijk maken: Australië doet dit al; tabak uit het zicht (dus 'onder de toonbank') van kinderen verkopen; dit gebeurt al in heel veel landen, waaronder Engeland, Canada, en Noorwegen; accijns verhogen op tabak."
"Deze maatregelen werken blijkt uit Australisch onderzoek. Australië is in december 2012 het eerste land die belangrijke stappen heeft gezet om kinderen te beschermen tegen de gevolgen van roken. Zo heeft de Australische overheid accijnzen op tabak verhoogd en eerlijke sigarettenpakjes wettelijk verplicht. Deze maatregelen hebben geleid tot een daling van maar liefst 15% in het percentage rokers!", aldus KWF op de site, https://www.kwf.nl/preventie/roken-en-kanker/Pages/default.aspx?icmp=home_bestgek_high1 waarop meer reclame-uiting te vinden zijn, ook de tv-spotjes.
Bron: www.reclamewereld.blog.nl