Drie vragen om te stellen als je behandeling, onderzoek of afspraak wordt uitgesteld of afgezegd.

15-10-2020 17:48






Als in jouw ziekenhuis veel COVID-19-patiënten komen, kan het zijn dat jouw kankerbehandeling niet volgens plan verloopt. NFK zet zich samen met de kankerpatiëntenorganisaties in om te zorgen dat de zorg voor mensen met kanker, ondanks corona, zo goed mogelijk door kan blijven gaan.


Drie vragen:

Om je extra te ondersteunen in deze tijden van corona, hebben we drie vragen voor je geformuleerd die je kunt stellen wanneer je te horen krijgt dat een behandeling, onderzoek of afspraak wordt afgezegd of verplaatst.


  1. Kan ik mijn arts telefonisch spreken?

  2. Wat gebeurt er met mijn kanker als ik moet wachten?

  3. Waar kan ik wel terecht?


Als het voor jou niet goed voelt om te wachten, vraag dan of jouw arts je kan doorsturen naar een ander ziekenhuis dat gespecialiseerd is in jouw kanker en waar jij nu wel geholpen kan worden. Voor advies over waar je het snelst terecht kunt, kun je ook contact opnemen met je zorgverzekeraar.


Door vragen zoals deze te stellen in je gesprek met je zorgverleners kun je meer duidelijkheid over jouw situatie krijgen. Twijfel je, heb je andere vragen of wil je in contact komen met lotgenoten? Neem dan contact op met onze Olijflijn.


Lees hier alle informatie over Corona en kanker op de website van NFK




Bron: www.olijf.nl/nieuws